V tomto školskom roku sa výučba realizovala v prvých ročníkoch podľa 83 ŠVP, ktoré boli schválené
15. júna 2010 s platnosťou od 1. septembra 2010, druhé a tretie ročníky pokračujú vo výučbe podľa
ŠVP schválených v roku 2008.
Bola ukončená Implementácia a overovanie ŠVP v trojročných učebných odborov. Nadstavbové
a pomaturitné študijné odbory ukončili overovanie nových ŠVP v školskom roku 2009/2010
po absolvovaní 2 rokov štúdia a v školskom roku 2010/2011 po absolvovaní 3 rokov štúdia.
Podobná situácia bola aj vo vyššom odbornom štúdiu.
Štvorročné študijné odbory pokračovali vo vzdelávaní podľa nových ŠVP v prvom,
druhom a treťom ročníku, výučba vo štvrtom ročníku prebiehala podľa platných
základných pedagogických dokumentov. Prví absolventi absolvujú nový program až
v školskom roku 2011/2012.
Päťročné študijné odbory uskutočňujú vzdelávanie podľa
nových ŠVP v prvom, druhom a treťom ročníku, výučba vo štvrtom a piatom ročníku
prebieha podľa platných základných pedagogických dokumentov.
Prví absolventi absolvujú nový program až v školskom roku 2012/2013.
Z toho vyplýva, že v školskom roku 2010/2011 sa v štvorročných a päťročných študijných odborov vyučuje podľa troch druhov pedagogických dokumentov. Optimalizácia a racionalizácia ŠVP by sa mala riešiť systémovo až v školskom roku 2012/2013, kedy sa ukončí implementácia programov v päťročnom štúdiu.
ŠVP ako otvorený kurikulárny dokument sa prieskumom SOŠ na úrovni ISCED 2C, 3C, 4A a 5B ukázal ako dynamický prvok na zmenu zmýšľania učiteľov a väčšina pedagógov ho pozitívne prijala. V priebehu implementácie sme zistili, že:
-
počet ŠVP je pomerne rozsiahly,
-
štruktúru ŠVP je treba zracionalizovať,
-
sa musí zjednodušiť sústava odborov štúdia,
-
je potrebné prehodnotiť systém ukončovania štúdia v študijných odboroch s odborným výcvikom.