Mimoriadne veľká účasť cvičných firiem naprieč celým Českom a Slovenskom, široké spektrum ich zameraní aj zaujímavosti ako napríklad slimačia farma. To všetko charakterizuje štvrtý MUB-line veľtrh cvičných firiem 2022 organizovaný Metropolitnou univerzitou Praha a jej cvičnou firmou Metropolitnou univerzitnou bankou, ktorý má za sebou prvú polovicu.
Veľtrh s podtitulom česko-slovenský networking cvičných firiem, ktorého je ŠIOV partnerom prebieha prvýkrát v dvoch častiach. Prvá v online podobe sa uskutočnila na prelome novembra a decembra. Zúčastnilo sa jej rekordných 77 cvičných firiem zo 43 škôl a 38 miest z celého Česka a Slovenska. Okrem online obchodovania medzi jednotlivými firmami žiaci súťažili v online prezentácií svojich spoločností. Na živú prezentáciu svojej firmy a podnikateľského zámeru mali žiaci presne vymedzených päť minút, plus jednu minútu na otázky. Prezentovanie si tak okrem predošlej prípravy a vedomostí vyžadovalo aj pohotovosť, s ktorou žiaci reagovali na položené otázky, ale aj nástrahy živého prenosu a technických komplikácií. V predvianočnom období tiež často prezentovali svoje špeciálne vianočné ponuky.
Program veľtrhu doplnili aj zaujímavé prednášky, živé vstupy partnerov veľtrhu, networkingy s top troma firmami súťaže o najlepší podnikateľský zámer či Scottom Mitchellom z PEN WORLDWIDE. Okrem súťažiacich malo Slovensko zastúpenie aj v porote, kde hodnotili a doplňujúce otázky sa pýtali kolegovia zo Slovenského centra cvičných firiem.
V rámci veľtrhu bola vyhodnotená súťaž o najlepší vianočný leták, pričom najlepších desať letákov bolo premietnutých spolu s komentárom poroty, rovnako ako súťaž o najlepšie logo a slogan. Štvrtý MUB-line veľtrh priniesol aj úplne novú súťaž Náš networking. Ide o tímovú súťaž, ktorá si vyžaduje vyplnenie a odoslanie formulára s jedenástimi úlohami. Firmy v ňom majú hodnotiť skutočný stav networkingu vo svojej firme.
Firmy slovenských žiakov sa už tradične nenechali zahanbiť a viaceré z nich sa dostali medzi TOP firmy a obsadili popredné miesta.
Druhá časť veľtrhu s top dvadsaťosmičkou cvičných firiem na základe súhrnných výsledkov troch online veľtržných súťaží sa uskutoční „naživo“ v Prahe. Priestory Metropolitnej univerzity sa premenia na veľtržné sály so stánkami fiktívnych firiem.