Search
Close this search box.
Chceme prispôsobiť teóriu pre prax a odstrániť problémy vo vyučovaní.

Chceme prispôsobiť teóriu pre prax a odstrániť problémy vo vyučovaní. Aj Váš názor zaváži.

Mal by byť profil absolventa vytvorený pre skupinu odborov alebo pre konkrétny študijný či učebný odbor? Je pre Vás štátny vzdelávací program zrozumiteľný? Súhlasíte s navrhovaným pomerom teoretického a praktického vyučovania? Tieto i ďalšie otázky spracované do prehľadného dotazníka poslal v uplynulých dňoch Štátny inštitút odborného vzdelávania na všetky stredné odborné školy s cieľom získať názor učiteľov na štátne vzdelávacie programy(ŠVP). 

Elektronický dotazník je určený predsedom predmetových komisií pre odborné predmety a otázky v ňom sa zameriavajú na celú šírku štátnych vzdelávacích programov. Vyplniť by ho malo viac ako 300 stredných odborných škôl. Dĺžka vyplnenia dotazníka je približne 30 až 40 minút v závislosti od toho, či je stredná odborná škola zapojená do systému duálneho vzdelávania alebo nie.

„Kvalita štátnych vzdelávacích programov je dlhodobo predmetom kritiky zo strany škôl. Plne si to uvedomujeme a naším cieľom je odstrániť problematické miesta v nich aj za účasti učiteľov. Tým, ktorí dotazník už vyplnili ďakujeme za vyjadrenie názoru a tých, ktorí tak ešte neurobili, by sme radi požiadali o názor,“ hovorí Michal Bartók, riaditeľ Štátneho inštitútu odborného vzdelávania.

Naším cieľom je zistiť názor učiteľskej verejnosti a mieru ich spokojnosti so štátnym vzdelávacím programom pre jednotlivé skupiny učebných a študijných odborov. Výsledky by mali napomôcť pri identifikácii problematických častí dokumentov, odstrániť ich a zlepšiť kvalitu samotného ŠVP a zabezpečiť jeho jednoduchšie zavedenie do školskej praxe.

Otázky v dotazníku sú rozdelené do 6 okruhov:

Elektronický dotazník je dostupný do 8. decembra 2017. Následne pristúpime k analýze a spracovávaniu zozbieraných dát.

Prieskum zameraný na zistenie názoru učiteľov na všetkých stredných školách realizuje Štátny inštitút odborného vzdelávania v rámci Národného projektu Duálne vzdelávanie a zvýšenie atraktivity a kvality OVP.

 

Skip to content