Porovnávacia analýza duálnych systémov vzdelávania

Projekt IDES Zavádzanie duálneho vzdelávacieho systému a identifikácia jeho kvality bol zameraný na podporu systémov duálneho vzdelávania.

Medzi problémy, ku ktorých riešeniu projekt prispieva, patrí nerovnováha teoretického a praktického vzdelávania. V zúčastnených krajinách existuje nesúlad medzi vzdelávacími systémami a požiadavkami trhu práce, čo spôsobuje vysokú nezamestnanosť mladých ľudí: Dnes si jeden zo šiestich mladých Európanov na trhu práce nemôže nájsť prácu.

Duálny systém vzdelávania kombinuje učňovskú prípravu vo firme a odborné vzdelávanie v škole v jednom kurze. Cieľom odborného vzdelávania je zaručiť, aby pracovníci mali pracovné zručnosti, vďaka ktorým sú pre firmy okamžite užitoční. Najmä v prípade problémov s nezamestnanosťou môže byť dobrou politikou zabezpečiť, aby vzdelávací systém poskytoval zručnosti najviac potrebné pre hospodárstvo.

Jedným z výstupov projektu je aj Porovnávacia analýza duálnych systémov vzdelávania, ktorú nájdete na  https://www.arr.sk/wp-content/uploads/2022/06/IO1-SK_Comp.analysis-FINAL.pdf

 

en_GB
Skip to content

Náš web používa cookie, pomocou ktorých Vám poskytujeme lepšie služby. Viac info

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť