Napísali o nás
25.9.2024 - Festival zručností o inováciách vo vzdelávaní (reportáž)
"Učíme sa celý život a niekedy nám to uľahčujú aj rôzne technologické pomôcky. V týchto dňoch sa v Bratislave koná Festival zručností zameraný na inovácie vo vzdelávaní."
25.9.2024 - Salón technológií v Bratislave predstavil trendy v digitalizácii vzdelávania
"Budúcnosť vzdelávania s umelou inteligenciou bola téma stredajšieho celodenného podujatia v Bratislave s názvom Salón technológií. Pedagógovia a riaditelia škôl sa tam mohli oboznámiť s novými trendami v digitalizácii vzdelávania...."
13.9.2024 - Ľubica Gállová: Ovládanie rôznych typov zručností vedie k osobnej odolnosti aj pri zvládaní tlaku súčasnej spoločnosti
Rozhovor s organizátorkami Festivalu zručností - Ľubicou Gállovou a Tatianou Haviarovou.
18.10.2021 - Nové talentcentrá v regiónoch pomáhajú žiakom končiacich ročníkov základných škôl
Rozhovor s riaditeľom Štátneho inštitútu odborného vzdelávania Branislavom Hadárom o kariérovom rozhodovaní v Centre orientácie pre žiakov základných škôl.
12.10.2021 - Nezabudnúť na nikoho
Sociologička Zuzana Kusá vo svojom názore aj o elektronickej platforme pre vzdelávanie dospelých a konferencii na túto tému.
19.07.2021 - Národný projekt Systém overovania kvalifikácií v SR by mal zmeniť prístup Slovákov k celoživotnému vzdelávaniu
Prístup Slovákov k celoživotnému vzdelávaniu čoskoro zmení Národný projekt Systém overovania kvalifikácií v SR (NP SOK). Realizuje ho Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV). V tlačovej správe o tom informovala manažérka publicity ŠIOV Martina Jasaňová s tým, že potreby zamestnávateľov a ponuka zamestnancov na trhu práce, vplyv pandémie COVID-19, ale aj otvárajúce sa možnosti celoživotného vzdelávania vytvorili požiadavku na flexibilnejšie získavanie kvalifikácií.
05.05.2021 - ŠIOV a Asociácia stredných odborných škôl budú spolupracovať
Memorandum dáva priestor na vytvorenie partnerstva a vzájomnú podporu pri presadzovaní inovácií a skvalitňovaní vzdelávania na stredných odborných školách. Podporuje otvorenú diskusiu o smerovaní odborného vzdelávania a prípravy a dáva možnosť zapájať sa do prípravy dokumentov. “Podpis memoranda je oficiálnym potvrdením nášho partnerstva a spoločného cieľa, ktorým je ďalší rozvoj a skvalitnenie odborného vzdelávania na Slovensku. Teší ma, že aj vďaka nemu budeme s Asociáciou stredných odborných škôl a jej členmi spolupracovať ešte intenzívnejšie a priamejšie. Školské asociácie sú spolu so stavovskými, profesijnými organizáciami a zamestnávateľmi našimi mimoriadne dôležitými partnermi,” konštatoval riaditeľ ŠIOV Branislav Hadár.
13.05.2020 - Duálne vzdelávanie – aj v čase korony už na strednej pracujete aj zarábate
Aj keď sme sa ocitli v kríze, akú sme zatiaľ nepoznali, musíme sa s vírusom Covid-19 nielen naučiť žiť, ale aj pracovať a študovať. V týchto nie vždy istých časoch systém duálneho vzdelávania dáva možnosť, ako si zabezpečiť kvalitné vzdelanie a zároveň stabilný príjem už na strednej škole. Vďaka zamestnávateľom, ktorí vstupujú do vzdelávania už pri tvorbe študijných plánov, a s pomocou zaškolených majstrov odborného výcviku, ktorí sa starajú o žiakov počas praxe. Okrem štipendií dostávajú študenti pracovné pomôcky, stravovanie, príspevok na dopravu a ubytovanie. Po skončení školy získajú certifikované osvedčenia a majú istotu budúceho zamestnania v prostredí, ktoré už oni dôverne poznajú a ktoré pozná ich.
11.05.2020 - Duálne vzdelávanie – aj v čase korony už na strednej pracujete aj zarábate
Aj keď sme sa ocitli v kríze, akú sme zatiaľ nepoznali, musíme sa s vírusom Covid-19 nielen naučiť žiť, ale aj pracovať a študovať. V týchto nie vždy istých časoch systém duálneho vzdelávania dáva možnosť, ako si zabezpečiť kvalitné vzdelanie a zároveň stabilný príjem už na strednej škole.
07.05.2020 - Duálne vzdelávanie v čase koronakrízy: Rozhovor s novým riaditeľom ŠIOVu Andrejom Huttom
Školy sú zatvorené, firmy pracujú v skrátenom režime. Aký to má dopad na odborné a osobitne duálne vzdelávanie? Na stredných odborných školách sa neučí a logicky nepokračuje ani praktická výučba vo firmách, keďže buď bola výroba v nich pozastavená, alebo je v útlme. Pozastavil sa aj nábor deviatakov na strane zamestnávateľov, ktorí sa rozhodovali kam pôjdu na stredné školy a pri ktorých sme mali záujem aby sa tiež od 1. septembra zapojili do systému duálneho vzdelávania. Pedagógovia sa snažili riešiť chýbajúcu praktickú výučbu aj v rámci dnešného dištančného vyučovania. To znamená, že im zadávali úlohy a študenti sa snažili doma praxovať, pokiaľ im to podmienky umožňovali. Napríklad Osram a Schaeffler majstri vykonávajú výučbu aj online s využitím moderných nástrojov. Každopádne to nemohlo nahradiť štandardné duálne vzdelávanie.