Vyhľadať
Close this search box.

Akreditované vzdelávacie programy

Naša ponuka:

INOVAČNÉ VZDELÁVANIE

Rozvoj kultúry kvality v škole

Vzdelávanie je organizované ako program inovačného vzdelávania v zmysle zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch.

Cieľ vzdelávacieho programu: rozvíjať, prehlbovať, zdokonaľovať, rozširovať a využívať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov stredných odborných škôl v oblasti zabezpečovania kvality odborného vzdelávania a prípravy (OVP).

Pre koho je vzdelávanie určené? 
Vzdelávanie Rozvoj kultúry kvality v škole je určený pre tieto kategórie pedagogických a odborných zamestnancov stredných odborných škôl:

  • učiteľ strednej školy – učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie a učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie,
  • majster odbornej výchovy,
  • pedagogický asistent,
  • školský digitálny koordinátor,
  • učiteľ profesijného rozvoja,
  • školský psychológ,
  • špeciálny pedagóg,
  • kariérový poradca.

Obsah vzdelávania
Účastníci sa počas vzdelávania oboznámia s týmito témami:

  • Teoretické východiská zabezpečovania kvality – princípy, zásady, zabezpečovanie kvality v strategických a politických dokumentoch SR a EÚ.
  • Kultúra kvality
  • Nástroje zabezpečovania kvality – aktivity zamerané na pochopenie cyklu kvality a jednotlivé fázy vzájomného hodnotenia.
  • Analýza súčasného stavu školy – aktivity zameraná na pochopenie dôležitosti jasného a úprimného pomenovania súčasného stavu organizácie, ktoré je určujúce pre definovanie aktuálne najpálčivejších oblastí kvality, na ktoré je potrebné zamerať sa v sebahodnotiacej správe.
  • Tím kvality v škole – rola koordinátora kvality v škole, úloha manažmentu
  • Nástroje zabezpečovania kvality
  • Sebahodnotiaca správa – aktivity zamerané na detailné pochopenie jednotlivých častí sebahodnotiacej správy. Ako aj kooperáciu pracovných činností v tíme, časový manažment, získavanie informácií a formu písania – fakticky a pravdivo
  • Rola hodnotiteľa – rotujúca rola koordinátora hodnotiteľov v rámci tímu hodnotiteľov, kompetencie, zodpovednosti a úlohy hodnotiteľov, pravidlá procesu PR
  • Analýza sebahodnotiacej správy – doplňujúce informácie, metódy hodnotenia, aktéri, plánovanie a program hodnotiacej návštevy z roly hodnotiteľského tímu
  • Tvorba otázok – typológia otázok, pravidlá kladenia otázok, prípadové štúdie na prácu s otázkami
  • Hodnotiaca návšteva – príprava a realizácia hodnotiacej návštevy v role koordinátora kvality (komunikácia s tímom hodnotiteľov, doplňujúce otázky, príprava priestorov a aktérov hodnotiacej návštevy a pod.)
  • Správa zo vzájomného hodnotenia – vypracovaná formou odporúčaní v role kritického priateľa, časová dotácia a pod.
  • Akčný plán zlepšovania – vytvorený na základe odporúčaní zo správy zo vzájomného hodnotenia (strategické plánovanie, SMART ciele, zodpovedné osoby, časový harmonogram a pod.)
  • Spolupráca v tíme kvality  – motivácia kolegov, komunikácia so zainteresovanými stranami, pravidlá poskytovania a prijímania spätnej väzby, aktívne počúvanie

Formou odborných a zároveň inovatívnych sebapodporných aktivít budú mať účastníci príležitosť rozvinúť si profesijné kompetencie v horeuvedených oblastiach. Absolventi vzdelávania  získajú informácie ako vypracovať:

  • sebahodnotiacu správu, ktorej súčasťou je aj analýza súčasného stavu školy,
  • analýzu sebahodnotiacej správy v role hodnotiteľa, na základe ktorej sa pripravia program a otázky pre hodnotiacu návštevu,
  • správu zo vzájomného hodnotenia formou odporúčaní v role kritického priateľa,
  • akčný plán zlepšovania, na základe odporúčaní zo správy zo vzájomného hodnotenia.

Práca na vyššie spomínaných dokumentoch je súčasťou dištančných úloh.

Absolventi vzdelávania môžu získať

  • osvedčenie o absolvovaní akreditovaného inovačného vzdelávania
  • príplatok za profesijný rozvoj pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca podľa § 14e Zákona 553/2003 Z. z. (ak je toto vzdelávanie v súlade s plánom profesijného rozvoja)
  • sieť odborných kontaktov 
  • inšpirácie a osvedčenú prax pri zabezpečovaní kvality v OVP
  • podporné materiály a postupy pri zabezpečovaní a zvyšovaní kvality v OVP. 

Priebeh vzdelávania

Vzdelávanie prebieha kombinovanou formou. Celkový rozsah vzdelávania je 58 hodín Počas celej doby vzdelávania budú mať účastníci možnosť konzultácií ohľadom preberaných tém. Online vzdelávanie a konzultácie prebiehajú prostredníctvom platformy MS Teams.

Program vzdelávania pozostáva z: 

  • štyroch prezenčných školiacich dní v trvaní 8 hodín (spolu 32 hodín),
  • online stretnutia v trvaní 2 hodiny
  • dištančného vzdelávania vo forme samoštúdia, vypracovania úloh a prípravy na vzdelávacie dni v rámci aplikovania získaných zručností, príprava na skúšku ( 24 hodín)

Skúška

Inovačné vzdelávanie sa ukončuje záverečnou prezentáciou pred trojčlennou komisiou menovanou štatutárom ŠIOV. Účastníci pripravia prezentáciu podľa určeného zadania poskytnutého účastníkom na konci vzdelávacieho kurzu a zašlú min. 5 pracovných dní pred dátumom skúšky vopred organizátorovi školenia na emailovú adresu npkvalita@siov.sk, ktorú predstaví v min. 10 minútovej prezentácii pred skúšobnou komisiou. Skúšky sa môže zúčastniť účastníci, ktorý absolvovali min. 75% z celkovej dotácie prezenčného a online vzdelávania (t, j. 25,5 hod.) 10 min/účastník

Vzdelávanie Rozvoj kultúry kvality v škole je súčasťou aktivity národného projektu „Zavedenie manažérstva kvality v OVP a vzdelávania dospelých“ (ďalej „NP Kvalita“) realizovaného Štátnym  inštitútom odborného vzdelávania a prípravy.  Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou v rámci Programu Slovensko.

 

PRIHLASOVANIE NA KURZ

Termíny realizácie:

Prihláška

Skip to content