Akreditované vzdelávacie programy
Naša ponuka:
INOVAČNÉ VZDELÁVANIE
Rozvoj kultúry kvality v škole
Vzdelávanie je organizované ako program inovačného vzdelávania v zmysle zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch.
Cieľ vzdelávacieho programu: rozvíjať, prehlbovať, zdokonaľovať, rozširovať a využívať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov stredných odborných škôl v oblasti zabezpečovania kvality odborného vzdelávania a prípravy (OVP).
Pre koho je vzdelávanie určené?
Vzdelávanie Rozvoj kultúry kvality v škole je určený pre tieto kategórie pedagogických a odborných zamestnancov stredných odborných škôl:
- učiteľ strednej školy – učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie a učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie,
- majster odbornej výchovy,
- pedagogický asistent,
- školský digitálny koordinátor,
- učiteľ profesijného rozvoja,
- školský psychológ,
- špeciálny pedagóg,
- kariérový poradca.
Obsah vzdelávania
Účastníci sa počas vzdelávania oboznámia s týmito témami:
- Teoretické východiská zabezpečovania kvality – princípy, zásady, zabezpečovanie kvality v strategických a politických dokumentoch SR a EÚ.
- Kultúra kvality
- Nástroje zabezpečovania kvality – aktivity zamerané na pochopenie cyklu kvality a jednotlivé fázy vzájomného hodnotenia.
- Analýza súčasného stavu školy – aktivity zameraná na pochopenie dôležitosti jasného a úprimného pomenovania súčasného stavu organizácie, ktoré je určujúce pre definovanie aktuálne najpálčivejších oblastí kvality, na ktoré je potrebné zamerať sa v sebahodnotiacej správe.
- Tím kvality v škole – rola koordinátora kvality v škole, úloha manažmentu
- Nástroje zabezpečovania kvality
- Sebahodnotiaca správa – aktivity zamerané na detailné pochopenie jednotlivých častí sebahodnotiacej správy. Ako aj kooperáciu pracovných činností v tíme, časový manažment, získavanie informácií a formu písania – fakticky a pravdivo
- Rola hodnotiteľa – rotujúca rola koordinátora hodnotiteľov v rámci tímu hodnotiteľov, kompetencie, zodpovednosti a úlohy hodnotiteľov, pravidlá procesu PR
- Analýza sebahodnotiacej správy – doplňujúce informácie, metódy hodnotenia, aktéri, plánovanie a program hodnotiacej návštevy z roly hodnotiteľského tímu
- Tvorba otázok – typológia otázok, pravidlá kladenia otázok, prípadové štúdie na prácu s otázkami
- Hodnotiaca návšteva – príprava a realizácia hodnotiacej návštevy v role koordinátora kvality (komunikácia s tímom hodnotiteľov, doplňujúce otázky, príprava priestorov a aktérov hodnotiacej návštevy a pod.)
- Správa zo vzájomného hodnotenia – vypracovaná formou odporúčaní v role kritického priateľa, časová dotácia a pod.
- Akčný plán zlepšovania – vytvorený na základe odporúčaní zo správy zo vzájomného hodnotenia (strategické plánovanie, SMART ciele, zodpovedné osoby, časový harmonogram a pod.)
- Spolupráca v tíme kvality – motivácia kolegov, komunikácia so zainteresovanými stranami, pravidlá poskytovania a prijímania spätnej väzby, aktívne počúvanie
Formou odborných a zároveň inovatívnych sebapodporných aktivít budú mať účastníci príležitosť rozvinúť si profesijné kompetencie v horeuvedených oblastiach. Absolventi vzdelávania získajú informácie ako vypracovať:
- sebahodnotiacu správu, ktorej súčasťou je aj analýza súčasného stavu školy,
- analýzu sebahodnotiacej správy v role hodnotiteľa, na základe ktorej sa pripravia program a otázky pre hodnotiacu návštevu,
- správu zo vzájomného hodnotenia formou odporúčaní v role kritického priateľa,
- akčný plán zlepšovania, na základe odporúčaní zo správy zo vzájomného hodnotenia.
Práca na vyššie spomínaných dokumentoch je súčasťou dištančných úloh.
Absolventi vzdelávania môžu získať
- osvedčenie o absolvovaní akreditovaného inovačného vzdelávania
- príplatok za profesijný rozvoj pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca podľa § 14e Zákona 553/2003 Z. z. (ak je toto vzdelávanie v súlade s plánom profesijného rozvoja)
- sieť odborných kontaktov
- inšpirácie a osvedčenú prax pri zabezpečovaní kvality v OVP
- podporné materiály a postupy pri zabezpečovaní a zvyšovaní kvality v OVP.
Priebeh vzdelávania
Vzdelávanie prebieha kombinovanou formou. Celkový rozsah vzdelávania je 58 hodín Počas celej doby vzdelávania budú mať účastníci možnosť konzultácií ohľadom preberaných tém. Online vzdelávanie a konzultácie prebiehajú prostredníctvom platformy MS Teams.
Program vzdelávania pozostáva z:
- štyroch prezenčných školiacich dní v trvaní 8 hodín (spolu 32 hodín),
- online stretnutia v trvaní 2 hodiny
- dištančného vzdelávania vo forme samoštúdia, vypracovania úloh a prípravy na vzdelávacie dni v rámci aplikovania získaných zručností, príprava na skúšku ( 24 hodín)
Skúška
Inovačné vzdelávanie sa ukončuje záverečnou prezentáciou pred trojčlennou komisiou menovanou štatutárom ŠIOV. Účastníci pripravia prezentáciu podľa určeného zadania poskytnutého účastníkom na konci vzdelávacieho kurzu a zašlú min. 5 pracovných dní pred dátumom skúšky vopred organizátorovi školenia na emailovú adresu npkvalita@siov.sk, ktorú predstaví v min. 10 minútovej prezentácii pred skúšobnou komisiou. Skúšky sa môže zúčastniť účastníci, ktorý absolvovali min. 75% z celkovej dotácie prezenčného a online vzdelávania (t, j. 25,5 hod.) 10 min/účastník
Vzdelávanie Rozvoj kultúry kvality v škole je súčasťou aktivity národného projektu „Zavedenie manažérstva kvality v OVP a vzdelávania dospelých“ (ďalej „NP Kvalita“) realizovaného Štátnym inštitútom odborného vzdelávania a prípravy. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou v rámci Programu Slovensko.
PRIHLASOVANIE NA KURZ
Termíny realizácie:
Prihláška